Tehtävä 10
Tulkitsen elämäni ensimmäistä kertaa Google Analytics -raporttia eli tässä tehtävässä maalaisjärjen käyttö on sallittua. Onneksi olen jo tutustunut aiheeseen monien eri tehtävien kautta.
Tässä muutamia lukuja Google Analytics -raportista:
- organic search 2450, 90,98% uusia käyntejä
- direct search 370, 86,22% uusia käyntejä
- desktop 2656
- tablet 407
- mobile 15
- käynnin kesto 1:22 min
- uusia käyttäjiä 89,25%
Uusia käyntejä on viimeisen kuukauden aikana noin 90 prosenttia (2747) nettisivuilla kävijöistä eli organic search -toiminnon kautta on tullut sivuille 2450 kävijää. Minusta näyttää siltä, että yrityksen hakukoneoptimointi on tämän suhteen aika hyvässä kunnossa.
Nettisivuilla kävijät ovat antaneet vain kuusi kertaa meilikontaktinsa viimeisen kuukauden aikana eli yrityksen pitäisi miettiä, miten potentiaaliset asiakkaat koukutetaan useammin antamaan yhteystietonsa yrityksen käyttöön.
Nettisivuilla kävijät voidaan houkutella mukaan virtuaaliseen seikkailuun, missä sosiaalisessa mediassa olevat ystävät pyydetään seikkailuun mukaan sähköpostin välityksellä. Samalla kävijä luovuttaa yrityksen käyttöön omansa ja kolmen parhaimman ystävänsä meiliosoitteet. Nettisivuille voidaan laittaa myös arvonta, missä mahdolliset asiakkaat antavat yhteystietonsa yritykselle.
Yrityksen nettisivuja on käytetty mobiililla vain 15 kertaa eli sivujen mobiilitoimivuudessa täytyy olla toivomisen varaa. Yrityksen on tarkastettava, että sen omat nettisivut toimivat tehokkaasti eri käyttöliittymissä, mobiililaitteissa ja eri selaimissa.
Tulkitsen elämäni ensimmäistä kertaa Google Analytics -raporttia eli tässä tehtävässä maalaisjärjen käyttö on sallittua. Onneksi olen jo tutustunut aiheeseen monien eri tehtävien kautta.
Tässä muutamia lukuja Google Analytics -raportista:
- organic search 2450, 90,98% uusia käyntejä
- direct search 370, 86,22% uusia käyntejä
- desktop 2656
- tablet 407
- mobile 15
- käynnin kesto 1:22 min
- uusia käyttäjiä 89,25%
Uusia käyntejä on viimeisen kuukauden aikana noin 90 prosenttia (2747) nettisivuilla kävijöistä eli organic search -toiminnon kautta on tullut sivuille 2450 kävijää. Minusta näyttää siltä, että yrityksen hakukoneoptimointi on tämän suhteen aika hyvässä kunnossa.
Nettisivuilla kävijät ovat antaneet vain kuusi kertaa meilikontaktinsa viimeisen kuukauden aikana eli yrityksen pitäisi miettiä, miten potentiaaliset asiakkaat koukutetaan useammin antamaan yhteystietonsa yrityksen käyttöön.
Nettisivuilla kävijät voidaan houkutella mukaan virtuaaliseen seikkailuun, missä sosiaalisessa mediassa olevat ystävät pyydetään seikkailuun mukaan sähköpostin välityksellä. Samalla kävijä luovuttaa yrityksen käyttöön omansa ja kolmen parhaimman ystävänsä meiliosoitteet. Nettisivuille voidaan laittaa myös arvonta, missä mahdolliset asiakkaat antavat yhteystietonsa yritykselle.
Yrityksen nettisivuja on käytetty mobiililla vain 15 kertaa eli sivujen mobiilitoimivuudessa täytyy olla toivomisen varaa. Yrityksen on tarkastettava, että sen omat nettisivut toimivat tehokkaasti eri käyttöliittymissä, mobiililaitteissa ja eri selaimissa.
Minkähänlainen sivu voisi olla kyseessä?
VastaaPoistaMiten olisit hyödyntänyt ko. huomioita sivujen kehittämisessä?