tiistai 6. lokakuuta 2015

Valitse jokin www-sivu ja esittele viisi konkreettista keinoa parantaa sivun konversiota.

Tehtävä 7

Valitsin www-sivuksi etusivun puijonrinteet.com

Viisi konkreettista keinoa sivujen konversion parantamiseksi:

Sivulle pitäisi lisätä arvio siitä, milloin seuraava kausi alkaa ja mitä uutta on luvassa. Nyt sivulla kerrotaan, että viime kausi on päättynyt.
Sivulla pitäisi olla houkuttelevampia valokuvia, missä on iloisia ihmisiä, toimintaa ja hyvää ruokaa. Sivulla pitäisi olla myös kohderyhmille sopivia videolinkkejä, jotka innostavat odottamaan talven riemuja. Näin ihmiset viettävät sivulla pidemmän aikaa. Nyt sivulla on lähinnä "tyhjiä" maisemakuvia rinteistä.
Sivulla pitäisi olla linkki, mistä vakiokävijät pääsevät ostamaan kausikortin aikaisen varaajan edulla.
Sivulla mainostetaan lasketteluelämystä yrityksille. Lue lisää -kohdasta pääsee lisätietoihin ja sieltä löytyy myös yhteyshenkilön tiedot. Tässä kohtaa pitäisi olla automaattisesti yhteyshenkilölle menevä yhteydenottolomake sekä varauslinkki.
Sivulla mainostetaan synttäreitä Antikkalassa. Sivulta pitäisi löytyä yhteydenottolomake ja varauslinkki.
Sivulla mainostetaan välinemyyntiä. Sivulta pitäisi olla suora linkki, mistä pääsee katsomaan/ostamaan myytävänä olevia välineitä.



3 kommenttia:

  1. Hei Minna,

    teit teräviä havaintoja Antikkalan etusivusta. On kyllä niin tyypillistä sesonkiluonteisille kohteille, että kun kausi on ohi, nettisivut unohdetaan. Minäkin kaipaisin ilman muuta aikataulua tulevalle talvelle, varmasti joitakin tapahtumia on jo sovittu, mitä voisi alkaa mainostaa.

    On tosiaan myös oikaistu sivun kuvien suhteen. Nyt sivulla odottaa pari geneeristä laskijaa (mistä lie kuvapankista napsittu) sekä tyhjänä ammottavat rinteet. Visuaalinen ilme on neutraali: mikään ei hypi silmille häiritsevästi, mutta toisaalta mikään ei myöskään säväytä.

    VastaaPoista
  2. Hyviä keinoja kaikki! Toivottavasti Antikkala tutustuu tähän ja edelliseen vastaukseesi.

    VastaaPoista